Keuzestress voor event?

Bestaat er zoiets als stress voor een event? Ja hoor, die bestaat. Niet bij ons, maar bij onze opdrachtgevers zeker!

Hieronder een greep van de vragen die wij regelmatig krijgen;

  1. “Ik moet dit jaar de teamdag organiseren, maar ik heb nog geen idee wat, help!” (dat vind ik de leukste ;-))
  2. “Mijn manager heeft mij gevraagd ‘iets’ te doen met ons team, zoiets als Expeditie Robinson ofzo… of heb je nog iets anders leuks? Het moet wel teambuilding zijn”.
  3. “Ik zie dat jullie een Clinic Schapendrijven verzorgen, kan ik daarvoor een offerte ontvangen, met als afsluiting een BBQ of de kookworkshop ‘Buitenkoken op houtvuur’?” (deze klant weet wat ze wil. Twijfelt alleen nog over het eten)
  4. “Ons bedrijf bestaat dit jaar 25 jaar en nu willen we een knallend personeelsfeest geven, iets met een thema misschien…of juist niet. Kunnen jullie meedenken?”
  5. “Organiseren jullie ook tweedaagse bedrijfsevenementen? En dan bedoel ik…dat wij niets meer hoeven te doen, en jullie alles regelen.”

Alle vragen kan ik dan met’ ja’ beantwoorden en daar word ik dan ook nog eens heel blij van dát ik dat kan. Gek he?
Het zit blijkbaar in mijn bloed om het mensen naar het zin te maken.

Op een mooie zomeravond zat ik een keer op het terras met een vriendin. Tegen de avond aan werd het killer, ik zag mijn vriendin even rillen en zonder na te denken stond ik op en regelde een deken voor haar.
Ze zei: “dit is nu typisch jij, jij ziet dat iemand het koud heeft en regelt een deken. Klaar.

Euhhh…toen ging er wel een belletje bij mij rinkelen. Natuurlijk wist ik dat van mezelf al, anders was ik geen organisatiebureau gestart. Maar pas vanaf toen ben ik me er meer bewust van geworden.

Het nadeel daarvan is…ik zie dus inderdaad heel veel (lees: alles!). Dus ook als ik privé ergens ben, en dat geeft wel eens onrust of irritatie omdat ik dan zie dat het anders kan, beter kan, of zelfs anders moet.

Een evenement op maat gemaakt is het leukste wat er is!

Het leukste wat er is. Een evenement op maat gemaakt organiseren voor die opdrachtgever. Op gesprek gaan, kennismaken, aftasten, goed luisteren (dat is héél belangrijk) en daarna gaat mijn brein op volle toeren draaien.
Vragen die ik mezelf dan stel zijn;

  • Wat zijn de wensen?
  • Wat past bij dit type mensen?
  • Wat kunnen wij bieden?
  • Wat moet er absoluut tijdens deze dag naar voren komen? Dit kan teambuilding zijn, elkaar beter leren kennen, sportief of niet, lekker eten, gezelligheid. Aan de hand van het persoonlijke gesprek pik ik er een aantal high-lights eruit.

En dat is mijn basis voor een op maat gemaakt event.
Dit kost altijd even tijd. Een goed passend evenement moet sudderen, nog een keer bespreken, bijschaven, dit iets anders en daar een beetje schuiven. Totdat we samen met de opdrachtgever elkaar aankijken en zeggen: JA, dit is het!

Het komt altijd goed…

Uiteraard moet dan de dag nog plaatsvinden, maar die offerte ronde, dat event zo gaaf samenstellen dat je er écht zin in hebt, dat gevoel, dat is zó fijn!

De dag zelf komt dan altijd goed. Wij hebben voor iedere opdrachtgever de juiste mensen op de juiste plek die dag(en). Een enthousiast team dat ergens voor staat en die allemaal datzelfde gevoel hebben dan ik. Dat dekentje regelen voor als het wat kouder is.

En daarna proosten wij met het hele team na op weer een geweldig evenement dat wij mochten organiseren!

Ingeborg Leerkes, eigenaar Buro In! – Buitenkokers – Veluwe Experts